מאת ליאור הרשקו

קורס קידום אתרים

 

חברות רבות בשוק מציעות קורסים לקידום אתרים, ישנם חברות אשר מציעות תוכנית לימוד ב1400 שקל וישנם חברות אשר מציעות תוכנית לימוד 8000 שקל. האם הקורסים היקרים באמת איכותיים יותר? האם יש בכלל הבדל? ואם כן כיצד מבדילים?

 

קידום אתרים

 

בשביל להבין איך לבחור קורס נכון לקידום אתרים צריך קודם להבין מה המושג קידום אתרים אומר. לא אפרט במאמר זה יורת מדיי על נושא הקידום אתרים עצמו, זה תוכלו ללמוד ממאמרים קודמים שלי ושל אחרים.

 

קידום אתרים הינו פעולה אשר מקדמת את האתר למקומות ראשונים יותר בגוגל ובנועי החיפוש, ובכך לחסוף את האתר ליותר גולשים. קידום אתרים יבדיל בין אתר מצליח לעוד פיל לבן ששוכב לו במרתפי העמוד 80 של גוגל.

 

קידום אתרים יכול להיות מבוצע במספר מישורים (קוד בניית האתר, לינקים נכנסים, דומיין ושרת, וכו').

 

בעולם קידום האתרים ברוב הפעמים אנו נשתמש בעיקר במשאב היקר לנו מכל הלינקים הנכנסים אשר משפיעים על דירוג האתר מבחינת גוגל (יותר לינקים כנראה האתר יותר רציני) בעוד גוגל יוצא מנקודת הנחה כי הלינקים הינם לא לינקים לקידום.

 

ישנם פעולות אשר אסור בשום אופן לעשות בקידום אתרים, ומקדם אתרים מקצועי חייב לדעת אותם. ביצוע של פעולות אלו למרות האיסור יגרור לעונשים כבדים מצד גוגל, עד כדי החרמה טוטלית ונצחית של האתר בפניי גוגל.

 

קורס קידום אתרים

 

כמוזכר מעלה, ישנם מאות חברות, מורים פרטים ועוד, אשר מספקות את הקורס של קידום אתרים. האם ללכת לחברה גדולה ויקרה באמת יהיה איכותי יותר מללכת למקדם אתרים וללמוד אצלו קורס? ובכן התשובה לכך שנויה במחלוקת.

 

בעד מקדם אתרים:
מקדם אתרים ילמד אותך ברוב הפעמים את אותו החמר (אם לא יותר) תוך כדי שמירה על מחיר הרבה יותר אטרקטיבי.
מקדם אתרים ילמד אותך חומר שעובד בפועל, ולא עובד על הנייר. ישנה אפילו אפשרות שהוא ישבור לך את המוסכמות עם שיטות שהוא מצא בעצמו. והוכחו כעובדות.

 

נגד מקדם אתרים:

 

מקדם אתרים הולך להתחרות בך בעתיד, לא בטוח שהוא ילמד אותך את "כל" אבל כולל הכל מהידע שלו. מאוד יכול להיות שהוא ישמור כלים וידע לעצמו.
מקדם אתרים לא עבר קורס הכשרה (אבל גם רבים מהמרצים בחברות הגדולות לא עברו), ולא בטוח שהוא ידע להעביר את החומר שהוא כן יודע וכן רוצה להעביר לך בדרך שיהיה לך קל להבין.

 

בעד המכללות הגדולות:
מכללות גדולות מעסיקים אנשים רק לאחר שבדקו כי יש ברשותם את הכלים לשמש להוראה (למרות שבדרך כלל אין להם הסמכה להוראה).
המכללות הגדולות מספקות חומר לימוד שאתה יכול להיות בטוח שהם אכן מאמינות כי הוא אמין.
הרבה פחות אינטרסים להסתיר ממך מידע הנוגע לקידום אתרים.

 

נגד המכללות לקידום אתרים:
מכללה גדולה לוקחת הרבה כסף סתם עבור משכורות, וכמובן שהיא כבר רוצה הרבה יותר אחוזי רווח.
במכלל גדולה אין יחס אישי לכל תלמיד, ולומדים עם עוד 30 תלמידים ברקע.
החומר הנלמד אינו בהכרח תואם את המציאות, לא בהכרח מעודכן (ככל שהגוף גדול יותר, כך קשה לו יותר להיות מעודכן) שהריי גוגל מתעדכן כל הזמן, וכך צריכים גם התכניקות להשתנות.

 

אז מה לבחור בקורס קידום אתרים?

 

ההחלטה במה לבחור תלויה בכם, ניתן לבחור חברה לקידום אתרים (אם אתם מכירים אותה ומאמינים בה), מקדם אתרים פרטי (כזה שאתם מכירים אישית), או מכללה לקידום אתרים. זכרו שהרבה פעמים האפשרויות הראשונות עדיפות.

 

חשוב לשים לב בקורס קידום אתרים:

 

בקורס קידום אתרים חשוב לשים לב לדברים הבאים:
מקדם האתרים או המרצה בקורס קידום אתרים הבטיח כי הקורס יכלול ליווי צמוד של התלמיד עם אתר אחד שהוא יבחר או יקבל מהמרצה בתור פרוייקט.
חשוב לבדוק שהמרצה מלווה את האתר לפחות לאורך כל תקופת הקורס, אם כי ברוב הפעמים התקופה לא מספיקה ויש מרצים ומכללות אשר מבטיחים עד שנה שלמה של ליווי.
חשוב לבדוק שלומדים בקורס את כל נושא קידום האתרים, הכל מהקודים של HTML ועד לקידום דרך לינקים נכנסים.
חשוב לבדוק שמלמדים אותכם טכניקות חדשות שתרם ידעתם או הכרתם.

 

בהצלחה בקידום האתרים
ליאור הרשקו

Msp-Site
ליאור הרשקו

קידום אתרים | בניית אתרים | קידום אתרי פלאש | אחסון אתרים

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים.